Sahnemizde objeler sürekli sabit mi olmalı ? Evet rpg oyununda fazla animasyon olmasada olur . Ama basit animasyonlar oyununuzu 5 den 7 ye taşıyabilir . Bunun için Ünlem işaretli resimlere ihtiyacımız vardır Öncelikle silmediklerimizden ! işaretli bir elması kullanacağız .
Fakat şimdi size öğretmediğim şeyleri göstereceğim bunlar nedir diye kafa yormayın ilerde motora geçtiğim zaman anlatacağım
Fakat neden bunları göstermeden anlatıyorum . Çünkü bu oyuna başlayınca ünlem koyarsan bu olur dolar işareti koyarsan böyle olur karakteri seçersen yürür gibi şeyler hep havada kalıyor . Ve sizlere mantığı anlatılmıyor . Siz bir yemekhanede gitar çalan bir adam veya fülüt çalan bir adam animasyonunu koymayı göstermiyorlar . Ben size karakterdeki gibi taktikleri göstereceğim böylelikle kendi basit animasyonlarınızı yapabileceksiniz (Karmaşık animasyonları burada anlatamam yeni başladık )
Event düğmesine tıklayalım (Kod eklediğimiz yer)
Boş bir kareye çift tıklayalım veya sağ tıklayıp new diyelim
Şimdi kod sayfasına gidiyoruz ama biz burda sadece resim ekleyip olduğun yerde adım at diyeceğiz aslında kendi sürekli yürüyor 3 frameli bir animasyon olacak . ! işareti dediğimiz için onu anlıyor sistem
Şimdi olduğu yerde adım atsın diyeceğiz ve yandaki 3 hareketi yapacak bakın bunun karakterden farkı ! işareti . Koymaz isek 3 e-4 e- seçtirtir sana . Ünlemin faydası bu .
Play diyelim animasyon çalılıyor ama tabi siz yapunca göreceksiniz
Şimdi mantığını anlatayım çalışma mantığı şu şekilde
Önce 1 sonra 2 sonra 3 yaptıktan sonra tekrar 1 gitmeden önce ortadakine uğrayarak gider
Şimdi bunun resim mantığını anlatayım
Başında ünlem olmaz ise 3 - 4 demiş tik ve bu karakterin yürüme animasyonuydu bu şekilde gidiyor hepsini boyatmayın bana :)
Fakat yine 12-8 olmasına rağmen başına ünlem koyarsak sadece 3 erli 3 erli kabul edecektir
Fakat burdaki kafa karışıklığı şu siz ünlemlilerin animasyonunu yapmak istiyorsanız . Mesela Turuncu animasyonu yapmak istiyoru o zaman rpgmakerda 2 sayının üzerini seçmemiz gerekecek
Rpgden örnek verelim
Beyaz kareye bakın en soldakini seçtim ama o kırmızının içindekileri yapacak .
Sistemi bu şekilde ve bu sistemi benden başka anlatan ben bulamadım .(Eskiden yoktu öğrenmeye çalıştığım zamanlar üzerinden çok yıllar geçti belki yapan olmuştur bilemedim şimdi :) )
Ben şimdi gitar çalan adam ve fülüt çalan adam yapmak istiyorum bunu yapmamdaki amacım sizin kendi animasyonlarınızı atmayı göstermek
Ben Aseprite kullancağım siz istediğinizi kullanabilirsiniz
indirdiğimiz gitarcıyı resim programımıza atıyoruz
ilk yapmamız gereken 12-8 oranlarını bulmak grid settingden giridini görelim
Her resimden resme değişir bunun eşit şekilde görmek için bu değerleri giriniz
Değer bulamıyorsanız sayfanın toplam boyutuna bakın örnek 1000-500 hesap makinesini açın 1000 12 ye bölün width yazın 500 ü 8 e bölün Height in içine yazın o zaman sıkıntı olmaz ;)
Bana buradaki resim lazım şimdi Shift + S deyip tam kare kesmem için gerekli özelliği açacağım ve sonrada en başa taşıyacağım tabi diğerlerini sildikten sonra
Aslında bu resim bunun için yapılmadı ama ben göstermek istiyorum bana 3 resim lazım ondan birini almayacam
 |
Üstekini almadım |
Birde fülüt çalan var onuda ekleyelim yine alt 3 alacağım
çıktısını aldıktan sonra başında ! işareti olmasına dikkat edin
Şimdi ana projemize atalım
Buraya atmanız yeterli fakat ben düzenli olmak adına sembollere atıyorum
Oyunumuza gidelim ve seçelim boş bir yer olsun
olduğu yerde adım atsını seçtikten sonra play demeniz yeterli
Ok dedikten sonrasına play de Artık gitar çalıyor
Door ve Sandıkta ünlemlidir ama onun tarzı biraz daha farklı ilerde göstereceğim
Bu dediğim sadece 3 frameli animasyonlar için
Kapıda ise tam hatırlamıyorum önce sol sonra sağ sonra yukarı diyorduk açılma animasyonu oluyordu mantığı aslında kapıyı olduğu yerde yürütüyoruz ama bize animasyon gösteriyor :)
Videolu anlatım gelecektir Blogpot önden geliyor not almanıza gerek kalmıyor :)
Tek Sayfalı Karakterler DOLAR $ işaretli | Rpg Maker MZ Eğitimi
Yorumlar
Yorum Gönder