Karakter Nasıl Atılır ve Kullanılır Rpg Maker MZ

 Rpgmakerın kendi karekterlerinin ne kadar kötü olduğunu söylemiştim .Bu karakterle öğrenmede zorlaşır 😀Önce ana projemizin klasörüne gidelim



Character uzantısını bulana kadar ilerleyin 
karakterlerin hepsini silin ben kullanmayacağım merak etmeyin yeni proje açınca hepsi geliyor 
ünlem li şeyleri bırakın

Diğerlerini ise bir klasöre atalım silmeyebilirdiniz fakat ben görmek bile istemiyorum çoğu rpgmakerı bırakma sebebi burdaki dandik karakterlerdir .
Biz sadece yürüme olanları sildik ve yürüme olanları burdaki klasöre (Characters)atacağız


siz buradaki resimleri şimdilik bulamazsınız (aşağıda gösteriyorum)sadece size göstermek için koyuyorum anlatacağım merak etmeyin videoda yerini bulabilirsin ama yazı olarak gidiyorsan ilerde göreceksin animasyonlar için semboller kullanıyoruz buradaki bazı sembolleri kullanıyorum ondan onları silmedim 
Şimdi indirdiğimiz karakterleri buraya atalım ve size aynı zamanda kendi çizdiğiniz karakterleri nasıl atacağınızıda göstermek istiyorum
İndirdiğim yer

kopyalıyoruz ve ana projemizdeki Charactere atıyoruz
Ana projemdeki characterse atıyoruz klasörler sadece düzen için açtım


Bu şekilde çalışır fakat düzenli olmak adına karakterlerin içine ve onun içine de DenizAlti diye klasör açıp ona atalım

Bu kadar basit şimdi oyun projemize gidelim ana karakterimize bu resmi verelim
Ve diğer karakterlerede diğer resimleri verelim 


Bunun bir çizim kuralı birazdan göstereceğim önce seçelim ve ok diyelim

Şimdi 4 karakteride kafanıza göre verin ve play diyelim


Hata verecektir çünkü sistemde bu resmi kullanan bazı yerle boş kaldı öncelikle karakterlerin bir bölümünü silelim

Resimsiz kalanlar doğal olarak resmim yok diye hata verdiler onları sildim 4 tanesine resim verdim
karakter sayısını cahange maksimumdan 4 yaptım


sistem 1 de boş kalan yerleri dolduralım silmeseydik hiçbir sıkıntı olmayacaktı

gemi yerine karakter koydum ama önemli değil sistemi kandırdım :)
sistem doğal olarak başta hata verdi resimler yok diye şimdi play dersek sorun olmayacak


Diğer resimleride bu mantıkla atacaksınız hepsini tek tek göstermek zaman kaybı sadece bir şey göstermek istiyorum Rpgmakerın karakter resim mantığını

Resimlerden bir tanesi
diğeri ise
Bir başkasıda başka uzunlukta olabilir peki bu rpgmaker neye göre algılıyor 
Hemen söyleyelim sayfayı yatay 8 parçaya dikey 12 parçaya bölüyor 
Sayfamız bu olsun

İstersen minicik bir sayfa olsun onuda 12 ye 8 böler ve karakter yürümesi 123 ve aşağı doğru 1234 dür 
Bu bir karakterdir yandaki ise diğer karakterdir istersen diğerlerini boş bırakabilirsin ama genelde dolu yaparlar

Videolu eğitim gelecektir



Yorumlar